jueves, 21 de noviembre de 2013

RESUMO DA ASEMBLEA EXTRAORDINARIA DA ANPA DO 20 DE NOVEMBRO:


Foi unha asemblea Marxista: a directiva da ANPA  "partindo da nada e co seu único esforzo, chegou a acadar as máis altas cotas de miseria" (Groucho Marx)


Esperpéntico espectáculo do presidente da ANPA incumprindo os estatutos e saltándose o orde do día para ler un comunicado escrito por vai ti a saber quen, co conseguinte enfado das persoas presentes que tiñan interese por informarse da situación actual do comedor do Lope de Vega.
O enfado foi xeralizado, polas formas e polo fondo da actuación do “monologuista” invitado, que chegou pasadas as cinco, e se queixou en repetidas ocasións de ter que estar nunha asemblea do ANPA.
Aquí hai que dicir que e unha pena obrigar a unha persoa tan ocupada como o presidente a ter que presentarse por primeira vez no colexio despois de seis meses que pasaron dende a última asemblea, para informar as familias, que desconsideradas as 70 familias que asinamos para pedir que se fixera unha asemblea extraordinaria.
E non foi solo un esperpento, tamén se fartaron de mentir, coa axuda dun avogado anónimo.
O máis grave das mentiras é que nin se preocuparon de preguntar na Consellería ou aportar documentación. Tentaremos facer un resumo das mentiras máis clamorosas das que se dixeron onte. 

Mentira número 1: neste blog non aparece unha carta de ameaza da directora na que se dice que ou se paga a aportación voluntaria ou se expulsa a/o nena/o do comedor. Esa carta está publicada neste blog dende o 27 de outubro.

Nestes dous artigos de prensa, do Faro de Vigo e de La Voz de Galicia falan da gravidade de ter esixido como pago obrigatoria a aportación voluntaria de 18 €. 

Faro de Vigo, 23 de novembro de 2013:
Vázquez (Conselleiro de educación): ´En ningún caso se puede imponer la cuota voluntaria para acceder al comedor´
El conselleiro apela a la "presunción de inocencia" de los directores expedientados

El conselleiro de Educación, Jesús Vázquez, apeló ayer a la "presunción de inocencia" de los siete directores de los colegios de Infantil y Primaria expedientados por supuestas "graves irregularidades" en el cobro del comedor, pero aprovechó para recalcar que "en ningún caso" se puede imponer el pago de una cuota voluntaria para acceder a este servicio. Entretanto, los directivos de los centros investigados -A Carrasqueira, Chans, A Paz-Tintureira, Ría de Vigo, Lope de Vega, Sárdoma-Moledo y Valadares-Igrexa- continuarán en sus puestos dado que la gravedad de los hechos investigados "no afecta a la vida diaria de los centros ni obligan a actuar con carácter preventivo", justificó.
Como Vázquez recalcó el jueves en declaraciones a este periódico, "aquí hay dos acusaciones" formuladas a través de las denuncias presentadas en septiembre por los sindicatos CIG y UGT, y también por padres. Por un lado, cita el supuesto "ingreso de cobros irregulares por parte de ciertas personas" por el servicio de comedor; y por otro, "tratar como obligatorio unas cuotas que pueden ser voluntarias y que, en ningún caso se puede obligar a las familias a aportarlas". "No puede ser éste un elemento decisivo a la hora de decirle a una familia que no puede acceder al comedor", censuró.
Dos inspectores -"de fuera de la propia zona de Vigo para evitar influencias y mantener la total objetividad", agregó el conselleiro- se encargan de la instrucción del expediente, ahora en fase de alegaciones. Y hasta que no se resuelva, Educación guardará silencio "porque, en cualquier caso, estamos hablando de personas que vienen desarrollando su trabajo durante muchísimos años y, por tanto, creemos en esa presunción de inocencia", precisó.
Los afectados guardan silencio
La divulgación de estos hechos provocó ayer un auténtico revuelo entre la comunidad educativa viguesa aunque pocos colectivos quisieron pronunciarse. Como la Federación de Asociacións de Nais e Pais (Foanpas), que declinó valorarlos "en cuanto no haya una resolución firme por parte de la Administración competente". Tampoco los propios afectados ofrecieron su versión sobre las acusaciones ni la Asociación de Directores de Colegios Públicos de Vigo.
Solo los sindicatos valoraron el expediente abierto por el departamento autonómico. El Independiente de Profesores de Educación criticó en un comunicado recogido ayer por la Agencia Efe el "escarnio público" al que se está sometiendo a los directivos investigados cuando los expedientes "aún están en fase preliminar". ANPE asegura que ningún alumno quedó excluido del servicio de comedor en estos siete centros. Y sobre las supuestas retribuciones irregulares a través de las ayudas voluntarias cobradas, remite a la consulta de las instrucciones dadas por el gabinete de Educación durante la etapa del Bipartito, cuando entró en vigor la normativa de 2007 reguladora de los comedores escolares.
A la CIG, sindicato que presentó una de las denuncias pero solo referida al Lope de Vega, le sorprendió la revelación de que hay más colegios acusados y cree que estas prácticas podrían evitarse "si la Xunta destinase más medios y más personal en lugar de recortar el presupuesto a los centros".

La Voz de Galicia, 23 de novembro de 2013

Educación ve «moi graves» las acusaciones contra los directores
Padres y responsables de colegios critican que haya cuotas voluntarias

ELISA ÁLVAREZ
Santiago / La Voz  23 de noviembre de 2013  05:00
11 votos
El conselleiro de Educación tildó de «moi graves» las acusaciones contra los equipos directivos de siete colegios de Vigo a quienes se les ha abierto un expediente disciplinario que comienza ahora el proceso de alegaciones. Tan graves que Jesús Vázquez aseguró que se ha nombrado a dos inspectores de fuera del área de Vigo para que se esclarezcan los hechos y puedan evitar influencias y mantener una mayor objetividad.
El expediente abierto a siete directores de Vigo busca clarificar fundamentalmente dos denuncias. La primera, el hecho de que un colegio, el Lope de Vega, fijase como obligatoria una cuota voluntaria de 18 euros para mejorar el servicio del comedor, hasta el punto de que se advertía de que en caso de no pagar, el menor no podría optar al comedor. La segunda investiga presuntas retribuciones irregulares en algunos centros. En concreto, que parte de esta cuota se hubiese repartido entre los gestores del comedor.
El conselleiro de Educación insiste en la presunción de inocencia y defiende que los directores sigan al frente de los colegios, ya que se trata de una actuación que no afecta al buen funcionamiento del centro. La investigación comenzó hace unos meses tras la denuncia de dos sindicatos y de padres de uno de los colegios afectados.
Sin respuesta
Los responsables de los centros implicados mantienen el silencio a la espera de la resolución, pero incluso algunas de las AMPA de estos centros han cerrado filas con sus equipos directivos. En concreto, desde la asociación de padres de uno de ellos, el colegio Sárdoma-Moledo, han mostrado su apoyo total a la directora y están a la espera de la resolución de la Administración. En este centro abonaban 30 euros a mayores para mejorar el servicio del comedor y organizar actividades extraescolares.
La Federación Olívica de Asociacións de Nais e Pais de Vigo emitió un escueto comunicado en el que explica que «esta federación considera non facer declaracións ao respecto e en canto non haxa unha resolución firme por parte da Administración competente».
Una situación que no es común
Las cuotas voluntarias para mejorar el servicio del comedor no son comunes en todos los centros públicos cuyo comedor depende de la gestión directa de la Xunta. De hecho, algunos directores no están ni mucho menos de acuerdo. Xosé Antonio Pardo, de la Xunta Autonómica de Directores, manifiesta su desacuerdo con esta «duplicidade» en el cobro a los padres, ya que «os cartos teñen que ir a onde teñen que ir». En el CPI de Vedra, por ejemplo, en donde gestionan un comedor de unos 250 alumnos, nunca han cobrado una cuota voluntaria a mayores «e os cartos que da a Xunta chegan». La Administración abona además una cantidad por día efectivo en el comedor a los colaboradores, al responsable del servicio y al director.
La presidenta de la Confederación de ANPA de centros públicos de Galicia, Helena Gómez Vecino, asegura no haber recibido ninguna queja de padres de alumnos por la existencia de estas cuotas voluntarias, «algo que desde luego nos parece mal», concluye

Mentira número dous: a aportación das familias é obrigatoria
Esta é a que máis veces repetiron, apoiándose nas opinións extravagantes (por dicir algo suave) do artista invitado, o pseudo avogado anónimo. Nos, facendo a tarefa que tiña que ter feito o ANPA, aportaremos a resposta da Consellería:




Mentira número tres: a información sobre a onde van a parar os cartos da achega voluntaria non pode ser pública
Iso é o que os que gastan sen control algún 90.000 € ao ano quixeran, pero vai ser que non. ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE. TRANSPARENCIA NA XESTIÓN.
 As únicas persoas que se poden negar a que eses gastos sexan do dominio público son as titulares da conta, que dende logo non é a Consellería. Aquí a documentación a aportará a Consellería cando resolva definitivamente o expediente aberto á directora pola xestión (si é que a iso se lle pode chamar xestión) dos cartos das familias.

Mentira número catro: se fixo o posible para eliminar as barreiras arquitectónicas do centro. A evidencia palpable é que se fixo unha cuberta cos cartos da ANPA e da achega voluntaria cando e como quixeron ANPA e dirección, e para que as nenas e nenos con mobilidade reducida se poidan desprazar polo centro a solución foi pedir unha subvención que sabían que non darían, anos despois de que se pedira formalmente por unha nai do centro. 
Aquí hai que engadir que a falla de humanidade e sensibilidade é dificilmente expresable con palabras sen dicir unha barbaridade. ENSINO PÚBLICO DE CALIDADE, INCLUSIVO E QUE ATENDA AS NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS.

Mentira número cinco e seguintes ata o número que cada un queira: “NON SEI”, fartouse de dicir o presidente e o resto das e dos membros da executiva da ANPA, cada vez que se lle facía algunha pregunta incómoda.
Non se pode consentir que tarden mes e medio en facer unha reunión que levamos reclamando dende o principio de curso e que logo digan que non saben nada sobre nada que non apareza como responsabilidade directa da ANPA. Na defensa dos intereses das familias está incluida toda a información que se lles pediu.
O que non é cousa do presidente é o número de pais que non pagan a achega voluntaria, ese dato, legalmente solo o pode saber a directora e a encargada do comedor, esta claro quen llo ditou.

Mentira seguinte: os cartos da achega son para pagar os menús dos comensais que hai a maiores das 460 prazas que a directora solicitou á Consellería ao final do curso pasado
A ANPA recoñeceu que hai 473 nenas e nenos comendo no comedor, polo tanto hai 13 máis dos que paga a Xunta, polo tanto hai que ter 8.514 € ao mes (18 € x 473 comensais = 8514 € mes) para compensar ese desfase. Aquí voulles votar un cabo, que xa empezan a dar pena os intentos desesperados desta xente por explicarse.
Hai 13 nenos a mais cada día, como non sabemos, porque non teñen o valor de dicilo, canto se gasta o colexio en cada menú, cada día suporemos que é un 15% máis do que pon a Consellería:
0,28 € x 473 alumnos x 20 días = 2.650 € mes
Ademais están os cartos que se lle paga as que vixían no comedor:
100 € x 18 vixiantes = 1.800 € mes
Quedan 8.514 -1.800 – 2650 = 4064 € ao mes de marxe, como pouco, para vasos rotos e garfos extraviados. Os provedores deben de ser Swarovski e Villeroy & Boch.

Poderíamos seguir con outras mentiras:
· Non sabían que a directora enviou unha nota dicindo que a "aportación era voluntaria, igual que sempre"
· "Os libros que as familias deixan na ANPA os dan por rigoroso orde de inscrición", si é así que publiquen a convocatoria coa data e hora de comezo da inscrición e o listado resultante.
· Etc, etc.
Todas as mentiras aderezadas cunha chulería arrabaldeira e uns malos modos por parte do presidente que deixaron en evidencia a catadura moral desta persoaxe.


Como conclusión o único que pode facer esta directiva é dimitir en bloque que seguro que hai xente con máis interese en defender aos pais e ao ensino público.

2 comentarios:

  1. Irregularidades non haberá, pero nin a inspección nin o mesmo conselleiro de Educación o teñen claro, se o tivesen non investigarían "la supuesta percepción de retribuciones extra irregulares y la conversión de un pago voluntario en obligatorio y decisivo para el acceso al servicio": http://www.farodevigo.es/gran-vigo/2013/11/22/educacion-investiga-siete-colegios-graves/918989.html

    ResponderEliminar
  2. Enlace del Telexornal de la Gallega viernes día 22: http://www.crtvg.es/informativos/educacion-investiga-se-sete-colexios-de-vigo-cometeron-graves-irregularidades-no-cobro-do-comedor-703870

    ResponderEliminar